zaterdag 12 november 2016

Plog: twee daagjes naar de Efteling


In de herfstvakantie ging ik met mijn schoonfamilie twee daagjes naar de efteling. Ik was er nog maar eenmaal geweest toen ik nog heel klein was maar daar herinner ik me niets meer van. Dus leek het alsof het nu de eerste keer was. Omdat ik in België woon en het dus wel even rijden is, besloten we er een tweedaagse van te maken. Kijk je mee?


We kwamen rond 8u30 in het hotel aan. Inchecken in het hotel kan pas vanaf 15u maar je kan in de ochtend wel al je tickets voor het park ophalen. Mensen die overnachten in het hotel hebben ook hun eigen ingang tot het park (dus lekker geen lange wachtrij) en mogen vanaf 9u30 binnen. Dus dat deden wij ook. De meeste attracties gingen wel pas om 10u open maar je kunt dat halfuurtje wel gebruiken om een eerste indruk van het park te hebben en te bekijken waar alle attracties zijn die je zeker wilt doen.


Omdat in België de herfstvakantie anders valt als in Nederland was het redelijk rustig in het park en waren de wachtrijen maximaal 15min wachten. Wat echt heel goed meevalt! We kwamen toe op donderdag en de eerste dag deden we vooral de attracties die we écht graag wouden doen. Op vrijdag zou er namelijk meer kans kunnen zijn op drukte door mensen die een verlengd weekend namen. Mijn absolute favoriet was de houten achtbaan 'Joris en de Draak'. Hier hebben we in totaal vijf ritjes op gemaakt. 



Om 14u30 waren we bij de Ravelijnshow. Voor de kindjes is er een heel leuk verhaaltje bij verzonnen maar ik vond vooral de trucjes op de paarden heel leuk. Daar mocht van ons best wel meer getoond van worden. 


Als afsluiter gingen we natuurlijk kijken naar de watershow. Wie van plan is om ooit naar de efteling te gaan dan is dit zeker een aanrader. Ik had al vaak vuurwerk gezien maar dit was eens iets helemaal anders om de avond mee af te sluiten. Echt speciaal hoe je muziek kan afstemmen op licht en water, wauw! 

Daarna gingen we snel inchecken bij ons hotel en daarna eten bij een grill restaurant in de buurt. Dat smaakte echt heerlijk! De kamer in het hotel was trouwens ook echt om over naar huis te schrijven. 



Dag twee begon echt met een overheerlijk ontbijt. Echt alles wat je kunt bedenken bij een lekker ontbijt was aanwezig, én méér! Kijk dan naar die donuts! Helemaal goedgekeurd dus. 




Na het ontbijt gingen we uitchecken en trokken we opnieuw allemaal naar het eftelingpark. Daar begonnen we met een bezoek aan het sprookjesbos. Wat is dit groot zeg! Ik denk dat we hier zo een anderhalf uur in hebben rondgelopen en dan hebben we nog niet alles gezien. Voor de mensen die dus maar één dagje gaan is het misschien wel goed om daarmee rekening te houden want je hebt dan natuurlijk minder tijd om echte attracties te bezoeken. Maar het is wel heel leuk én mooi om het sprookjesbos te bezoeken. Al die sprookjes bekijken is echt nostalgie. 


In het sprookjesbos kwamen we na een tijdje op een plein waar veel witte duiven zaten te eten. Hier zaten ook duiven tussen met roze en blauwe veren. Moet heel leuk zijn voor de kindjes maar misschien minder leuk voor de diertjes zelf? Persoonlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Het is wel uniek want, hallo, wanneer zie je nou een roze duif? Maar ik vond het sprookjesbos even leuk ook zonder die beestjes met gekleurde veren. Dit hoefde niet zo voor mij en ik had hier achteraf ook wat een dubbel gevoel over. Het sprookjesbos was helemaal top, maar de roze en blauwe duiven waren geen toevoeging aan een leuke ervaring, dus waarom die beestjes het doen doorstaan om hun veertjes te kleuren? Nou ja, dat is mijn persoonlijke mening daarover. 


De rest van de dag deden we al de attracties opnieuw die we de vorige dag het leukste vonden. Dit was dus vooral de houten achtbaan, de vliegende hollander, de bobslee en droomvlucht. Het was inderdaad iets drukker op vrijdag maar de wachtrijen vielen nog steeds erg goed mee. Rond 17u besloten we opnieuw richting huis te gaan omdat het nog best een stukje rijden was. We hadden jammer genoeg file en kwamen pas thuis rond 19u30. 

De Efteling vond ik echt een heel leuk park waar echt voor iedereen wel iets te doen is. Moest ik ooit opnieuw de kans hebben ga ik zeker eens terug. Ook als ik ooit kinderen heb later staat de efteling hoog op mijn lijstje.


15 opmerkingen:

  1. Super leuk, ik kom best vaak in de Efteling maar het blijft leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk zeg! Ik kwam er vroeger wel eens, maar echt al jaren niet meer geweest helaas. Leuke foto's heb je gemaakt!! Snap wat je zegt over die duifjes, vraag me af hoe ze dat nou precies gedaan hebben.. Lijkt me niet dat ze ze genetisch zo kunnen krijgen dat ze zo geboren worden..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een leuke plog ! Efteling is echt een top park!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's! De efteling is toch wel het leukste park :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaah ik ben gek op de Efteling! Het is slechts een half uurtje van mij vandaan dus ik ben er ook al regelmatig geweest (volgende week weer!!). O ja, en ik weet iets meer over die duiven; "vroeger" (volgens mij tot 15 jaar geleden ofzo; toen ik nog als kindje naar de Efteling ging haha) werden de duiven echt "ondergedompeld" in verf; toen waren ze dus veel feller en completer gekleurd. De duiven beelden namelijk ook een sprookje uit (het bruidskleed van Genoveva). De dierenbescherming vond dit echter ook niet zo'n goed plan meer, dus sindsdien worden ze op een "diervriendelijke" manier met kwasten geverfd mét diervriendelijke verf. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje om dit te vertellen, ik voel er me nu al iets beter bij! ;) Fijn dat de dierenbescherming hier iets aan gedaan heeft. Veel plezier in de Efteling volgende week!! Xx

      Verwijderen
    2. Wat leuk, eindelijk is een mysterie voor me ontrafeld! :-) Ik vroeg me ook al langer af hoe dat nou toch zat met die gekleurde duifjes.

      Verwijderen
  6. wat fijn dat je niet zo lang in de wachtrij hoefde te staan! ik vind het echt vreselijk om zo lang te wachten altijd hahah. erg leuke foto's heb je ook gemaakt! ik ben nog nooit in de efteling geweest omdat het aardig ver rijden voor ons is haha maar we zijn van plan aankomende zomer toch echt wel even een keertje heen te gaan x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor ons is het ook lang rijden, daarom dat we er een overnachting hebben bijgeboekt. Natuurlijk iets duurder, maar wel erg aan te raden :)

      Verwijderen
  7. Wat een leuke attracties en foto's! De donuts zien er inderdaad heerlijk uit. Zoveel frosting!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke foto's! Ziet er vooral leuk en gezellig uit als ik de foto's zo zie. Ben er zelf nog nooit geweest, misschien maar eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah de efteling is altijd zo gezellig! Krijg helemaal de kriebels om weer er heen te gaan. :)
    Liefs,
    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De Efteling vind ik ook zo leuk, al durf ik nooit in alle attracties. De sfeer is altijd zo gezellig. Mazzel qua wachttijden, ideaal zo een korte rij!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk een dagje naar de Efteling, blijf het fantastisch vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuke foto's! Fijn dat de wachttijden meevielen. xx

    BeantwoordenVerwijderen